Test Gallupa

Moje Talenty wg Testu Gallupa - 5 najważniejszych

Zbieranie
Jesteś dociekliwy/a. Kolekcjonujesz różne rzeczy – mogą to być zarówno słowa, fakty, książki, cytaty, jak i przedmioty, takie jak motyle, karty z piłkarzami, porcelanowe lalki albo fotografie w sepii. Cokolwiek by to nie było, zbierasz, bo cię to interesuje. Masz typ umysłu, dla którego wszystko jest ciekawe. Świat jest ekscytujący dokładnie dlatego, że jest pełen nieskończonej różnorodności i złożoności. Jeśli dużo czytasz, to nie po to, by skonfrontować swoje teorie z cudzymi poglądami, ale po to, by dodać nowe informacje do własnych archiwów. Jeśli lubisz podróże to dlatego, że każde nowe miejsce oferuje nieznane przedmioty i fakty, które mogą być gromadzone i przechowywane. Dlaczego warte są zachowania? Przechowując je często nie potrafisz powiedzieć, kiedy i po co będą ci potrzebne. Jednak, kto wie, czy kiedyś nie staną się pożyteczne? Mając w głowie wszystkie te potencjalne zastosowania, nie przychodzi ci łatwo wyrzucanie czegokolwiek. Właśnie dlatego stale zbierasz, gromadzisz i przechowujesz. Jest to dla ciebie interesujące i sprawia, że twój umysł pozostaje ciągle aktywny. Być może któregoś dnia któraś z tych rzeczy okaże się przydatna.
Uczenie się
Uwielbiasz się uczyć. Przedmiot, który interesuje cię najbardziej będzie zarówno zależeć od tego, jakie inne cechy cię wyróżniają, jak i od twoich doświadczeń. Niezależnie od przedmiotu swoich zainteresowań, zawsze będzie pociągał cię proces uczenia się. To właśnie sam proces, bardziej niż treść czy rezultat, najbardziej cię ekscytuje. Wytrwałe i rozważne zmierzanie drogą prowadzącą od ignorancji do kompetencji dodaje ci energii. Dreszcz emocji towarzyszący poznawaniu pierwszych faktów, początkowym próbom odtwarzania czy zastosowania tego, czego się właśnie nauczyłeś/aś, rosnąca śmiałość w wykonywaniu opanowanych już umiejętności, to wszystko bardzo cię pociąga. Ten entuzjazm prowadzi cię do angażowania się w uczenie się (lekcje jogi, gry na pianinie itp.), bądź też uczestnictwa w kursach dokształcających dla dorosłych. Cecha ta pozwala ci zabłysnąć w dynamicznie zmieniającym się środowisku pracy, gdzie zostaniesz poproszony/a o wzięcie na siebie zleceń krótkoterminowych i kiedy oczekuje się od ciebie, że w krótkim czasie zdobędziesz konieczną wiedzę czy umiejętności w zakresie nowych, nieznanych ci dziedzin, by zaraz potem przejść do następnego projektu. Ta cecha Uczenia się niekoniecznie musi oznaczać, że usiłujesz zostać ekspertem w jakiejś dziedzinie, ani tego, że za wszelką cenę chcesz zyskać szacunek, jaki towarzyszy profesjonalistom czy posiadaczom naukowego tytułu. Wynik procesu uczenia się jest mniej ważny niż samo w nim uczestnictwo.


Intelekt
Lubisz myśleć. Lubisz zajęcia angażujące intelekt. Lubisz gimnastykować „mięśnie mózgu”, rozciągając je w różnych kierunkach. Ta potrzeba aktywności intelektualnej może znaleźć ujście w konkretnym zadaniu, takim jak rozwiązywanie zagadki, zrozumienie emocji danej osoby, albo opracowywanie jakiejś koncepcji. Co to konkretnie będzie, zależy od twoich innych cech. Z drugiej strony, twoja aktywność umysłowa nie musi mieć konkretnego ukierunkowania. Intelektualność nie dyktuje ci tematu do rozważań. Oznacza po prostu, że lubisz myśleć. Lubisz przebywać sam/a, gdyż wtedy możesz oddawać się rozmyślaniom i snuciu refleksji. Cechuje cię introspekcja. W pewnym sensie sam/a dla siebie jesteś najlepszym kompanem, jako że sam/a formułujesz pytania i rozważasz różne możliwe odpowiedzi, sprawdzając, która brzmi najlepiej. To może doprowadzić do nieznacznego niezadowolenia, które odczuwasz, gdy zestawiasz to, co rzeczywiście robisz z tym, co powstaje w twojej głowie. Ale też taka introspekcja może skłaniać cię ku bardziej praktycznym kwestiom i przydać się na przykład wtedy, kiedy planujesz czekające cię w danym dniu spotkania i rozmowy. Dokądkolwiek cię to jednak prowadzi, aktywność umysłowa jest stałym elementem w twoim życiu.
Aktywator
Kiedy zaczynamy? To pytanie stale powraca w twoim życiu. Rwiesz się do działania. Możesz nawet przyznać, że analizowanie bywa użyteczne albo, że dyskusje i debaty mogą rzucić nowe światło, jednak w głębi duszy jesteś przekonany/a, że tylko działanie się liczy. Tylko dzięki działaniu projekty stają się rzeczywistością. Gdy decyzja zostanie już podjęta, nie potrafisz nie działać. Inni mogą się obawiać, że „są jeszcze ciągle rzeczy, których nie wiemy”, ale ciebie to nie zniechęca. Jeśli została podjęta decyzja o tym, żeby przedostać się na drugą stronę miasta, wiesz, że najszybsza droga to jazda od jednych czerwonych świateł do drugich. Nie będziesz siedzieć i czekać, aż wszystkie światła zmienią się na zielone. Z twojego punktu widzenia działanie i myślenie nie wykluczają się. Tak naprawdę uważasz, że działanie jest najlepszym sposobem uczenia się. Podejmujesz decyzje, działasz, obserwujesz rezultaty i dzięki temu uczysz się. Taka nauka prowadzi do podejmowania coraz to nowych działań. Jak można się rozwijać w sytuacji, gdy nie ma nic, na co mógłbyś/mogłabyś reagować? Twoim zdaniem nie można. Nieustannie musisz działać i podejmować kolejne kroki. W jaki inny sposób mógłbyś/mogłabyś zachować świeży i aktywny umysł? W rezultacie wiesz, że będziesz oceniany/a nie przez pryzmat tego, co mówisz i myślisz, ale przez pryzmat tego, co zrobiłeś/aś. Ty się jednak tego nie obawiasz. Perspektywa bycia ocenionym/ą w taki sposób podoba ci się


Wizjoner
Czy nie byłoby wspaniale, gdyby… Jesteś typem człowieka, który lubi patrzeć poza horyzont. Fascynuje cię przyszłość. Niczym na filmie, widzisz w detalach wszystko to, co może przynieść dzień jutrzejszy. Ten pełen szczegółów obraz każe ci iść naprzód, ku przyszłości. Poszczególne jego elementy zależą od twoich innych cech i zainteresowań. Lepszy produkt, lepszy zespół ludzi, lepsze życie, albo lepszy świat – zawsze będą dla ciebie inspiracją. Jesteś marzycielem, który ma wizje przyszłych wydarzeń. Pielęgnujesz je. Jeśli teraźniejszość okazuje się zbyt frustrująca, a ludzie wokół ciebie zbyt pragmatyczni, wywołujesz swoje wizje przyszłości. Napełniają cię energią. Mogą także napełniać energią innych. W rzeczywistości ludzie chcą, żebyś te wizje opisywał/a. Chcą obrazu, który pobudziłby ich wyobraźnię, a przez to ożywił ducha. Możesz go dla nich stworzyć. Ćwicz. Starannie dobieraj słowa. Spraw, żeby twój obraz był możliwie jak najbardziej żywy. Ludzie chwycą się nadziei, którą im dasz.